Jolanta Bień
pedagog specjalny – socjoterapeuta
Konferencja metodyczna dla dyrektorów przedszkoli
Kraków, 06 kwietnia 2018 r.
CEL ZMIAN:
- Włączenie dzieci z różnymi potrzebami rozwojowymi do grupy rówieśniczej;
- Pomoc dzieciom z SPE w funkcjonowaniu w przedszkolu;
- Wszechstronne wsparcie dla dzieci, rodziców i nauczycieli.
ZMIANY WPROWADZONO W ROZPORZĄDZENIACH:
- W sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. Poz. 1591).
- W sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. Poz. 1578).
- W sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno – pedagogicznych (Dz. U. Poz. 1743).
- W sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. Poz. 1616).